Únia ligových klubov (ÚLK) v spolupráci so zahraničným vzdelávacím partnerom FBIN (Football Business Inside) odštartovala druhý ročník interného vzdelávacieho marketingového programu pre kluby Niké ligy. Počas októbrovej reprezentačnej prestávky sa zástupcovia deviatich nikéligistov stretli v Trenčíne na úvodnom seminári, na ktorý nadviažu vzdelávacie online moduly aj ďalší fyzický seminár počas jari. Vlani absolvovali tento program zástupcovia všetkých tímov, tento rok ho absolvujú ich kluboví kolegovia.
„V marketingovej stratégii Niké ligy pracujeme s cieľovou skupinou fanúšikov ako koncových spotrebiteľov, ale aj s klubmi, ktoré tvoria samotnú súťaž. Veď práve kluby sú tie, ktoré si vytvárajú vzťah k fanúšikom. V tomto nastavení sa snažíme posúvať a vzdelávať kluby v rôznych oblastiach. Marketing je jednou z nich. Je to veľmi dôležitá súčasť celej ligy. Pripravujeme marketingové workshopy, spolupracujeme už niekoľko rokov so vzdelávacou inštitúciou FBIN a už druhý rok spolu s nimi pripravujeme certifikovaný, ucelený vzdelávací program pre marketingových manažérov z klubov Niké ligy. Úvodný workshop v rámci aktuálnej sezóny sme absolvovali na pôde AS Trenčín,“ povedal Michal Mertinyák, výkonný riaditeľ ÚLK.
Účastníci a lektori druhého ročníka marketingového vzdelávacieho programu Niké ligy. Foto: ÚLK

Na účastníkov vzdelávacieho programu čaká šesť tematických okruhov, konkrétne vzťah s fanúšikmi, komercionalizácia, finančný manažment, brand, marketingová komunikácia či data driven marketing. Tieto témy zastrešujú prevažne zahraniční lektori s bohatými skúsenosťami so športovým marketingom. Marketingové vzdelávanie v Niké lige doplní počas jari aj tradičný marketingový workshop, ktorý pre kluby organizuje ÚLK.
„Kontinuálne pracujeme na zlepšovaní Niké ligy vo všetkých smeroch. Vzdelávanie považujeme za kľúčové pre ďalší rast klubov, a tým pádom aj celej Niké ligy. Pozitívny trend rastúceho záujmu v podobe výborných čísel sledovanosti, či rastúcej priemernej návštevnosti nás, samozrejme, teší, ale zároveň zaväzuje k ďalšej koncepčnej práci. Teší nás, že fanúšikovia stále viac veria Niké lige a sledujú ju nielen pred televíznymi obrazovkami, ale hlavne priamo na štadiónoch našich klubov,“ uzavrel Ivan Kozák, prezident ÚLK.












