Únia ligových klubov, ktorá riadi Niké ligu v spolupráci so zahraničným vzdelávacím partnerom FBIN (Football Business Inside) otvorila úvodným workshopom v Bratislave (9. – 10.10.2024) ročný vzdelávací program pre marketingových či PR manažérov z klubov Niké ligy. V praxi to znamená, že z každého klubu jeden človek musí prejsť počas roka komplexnou vzdelávacou platformou. Väčšina vzdelávacích modulov bude online, no niektoré i fyzické. Taký bol aj úvodný workshop v Bratislave, ktorého sa zúčastnilo 10 z 12 klubov Niké ligy. Pre zdravotné problémy sa ospravedlnili zástupcovia Komárna a Podbrezovej.
„Naším primárnym cieľom je zlepšovať Niké ligu na všetkých úrovniach. Marketing a prezentácia ligy sú pre nás dôležité, preto sa chceme zlepšovať aj my interne, ale chceme posúvať dopredu aj kluby. Všetci cítime, že môžeme pracovať ešte lepšie. Už tretím rokom sme súčasťou vzdelávacej platformy s názvom FBIN. Ročne absolvujeme niekoľko vzdelávacích seminárov, no program, ktorý sme odštartovali teraz, je iný. Je určený a vytvorený len pre nás, pre Niké ligu, pre zástupcov klubov,“ ozrejmuje výkonný riaditeľ Únie ligových klubov Michal Mertinyák.
Jeden zo spíkrov Maarten Van Seggelen (foto ÚLK)
ŠESŤ OKRUHOV A ZAHRANIČNÍ LEKTORI
Program nie je pre všetkých. Z každého klubu Niké ligy ho absolvuje jeden zástupca. „Je to práve z dôvodu, aby jeden človek prešiel komplexným kurzom a dostal ucelené vzdelanie,“ dodáva Mertinyák. Lektori sú prevažne zo zahraničia a každý účastník kurzu musí prejsť šiestimi okruhmi.
„Konkrétne sú to vzťah s fanúšikmi, komercionalizácia, finančný manažment, brand, marketingová komunikácia či data driven marketing. Lektori sú skúsení manažéri, ktorí majú za sebou prax v rôznych kluboch, ligách či marketingových agentúrach. Všetky kurzy sú dostupné online,“ informuje Thomas Maurer z FBIN.
ČO JE CIEĽOM?
Hoci sa Niké liga posúva v mnohých oblastiach míľovými krokmi dopredu, stále je tu obrovský priestor na rast, a to v športovom či marketingovom segmente.
„Vzdelanie chápeme ako nevyhnutnú súčasť nášho prostredia. Naším primárnym cieľom je zvyšovať atraktivitu Niké ligy a zvyšovať záujem fanúšikov o futbal na Slovensku. V aktuálnej sezóne pracujeme veľa na celkovej marketingovej stratégii Niké ligy. Chceme, aby mala svoju tvár a úroveň. Potrebujeme však k tomu aj kluby. Tie veľké, aby to tiahli, tie menšie, aby sa vyrovnávali a spĺňali nastavené štandardy. Sme všetci na jednej lodi, vzájomne sa musíme inšpirovať a posúvať vpred. Verím, že vzdelanie je jedným z nástrojov, ako splniť naše ciele, aj keď si všetci uvedomujeme, že je to dlhodobý proces. Futbal je v prvom rade zábava, poďme sa baviť,“ hovorí marketingový riaditeľ Niké ligy Milan Ondruš.
Marketingový program pre kluby z Niké ligy odštartoval v októbri a potrvá do konca sezóny 2024/2025. Na jar 2025 sa uskutoční aj tradičný marketingový workshop, ktorý organizuje pre kluby ÚLK.